"Ostroga mi": Film o crnogorskom fenomenu (VIDEO)

Trejler za dokumentarni film "Ostroga mi" Ivana Ivanovića, koji se bavi u Crnoj Gori naširoko primenjom zakletvom iz naslova, može se pogledati na Jutjubu, dok će ostvarenje prema riječima autora biti prikazano na crnogorskoj televiziji "Vijesti" do kraja februara.

U pitanju je diplomski rad Ivana Ivanovića za koji je na Fakultetu vizuelnih umjetnosti (smer Audio/video produkcija) dobio najveću ocenu, a autor filma za Vijesti otkriva da je na nagovor profesora odlučio da film predstavi i široj javnosti.



Film traje 15 minuta, a o tome zašto je zakletva "Ostroga mi" praktično postala uzrečica među Crnogorcima govore protojerej Siniša Smiljanić, profesorka crnogorskog jezika Ljubinka Nedić, pesnikinja Vjera Bojanić, pisac Đuro Radosavović i profesor filozofije Stefan Đukić.

"To je nešto što se u meni krčkalo godinama, taj neki fenomen sociološki, jednostavno mi je parao uši", otkriva Ivanović u razgovoru za "Vijesti". On kaže da je film produkcijski radio sam, ali da su mu u snimanju pomogli Balša Krkeljić, Jovan Jovanović, Dražen Kalezić i Dražen Stojović. Odnosom sagovornika autor je vrlo zadovoljan.

"Svi sagovornici su u suštini pozitivno reagovali, uglavnom u fazonu - je li moguće da se neko setio da obradi tu temu. Tako da su zadovoljstvom pristali da učestvuju, bar sam ja takav utisak imao. Mislim da su bili stoprocentno iskreni, da su pričali kako misle i kako jeste", smatra Ivanović.

Iako je tema zahvalna, a profesori su ga nagovarali da napravi dugometražnu verziju filma, on kaže da do toga verovatno neće doći.

"U tih 15 minuta smo uspeli da zaokružimo tu priču - zbog čega je sve to nastalo, zbog čega se dešava da se ljudi zaklinju masovno. Verovatno neću dalje širiti priču, jer je to moj diplomski rad i moj prvi film i neka bude takav kakav je sa svim manama i vrlinama", priča Ivanović i dodaje da je zadovoljan reakcijama na fakultetu, te da planira da film plasira i na festivale.

On je u razgovoru za "Vijesti" uspio i da se priseti momenta koji ga je inspirisao da se pozabavi ovom temom.

"Kada sam sa društvom šetao pored osnovne škole u kojoj sam učio kao klinac, deca su igrala fudbala i u jednom momentu se drug našalio na taj način govoreći kako sad lopta kad izađe u aut klinci se kunu 'aut je, Ostroga mi' ili 'nije aut, Ostroga mi'", kazao je on.
| Izvor: Vijesti
Share on Google Plus

Astro sajt: Info

INFOrmacije i saveti za ljude otvorenog duha.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 коментара:

Постави коментар