Da li ste “sajber udovica”?

Moderno društvo teško da može i da se zamisli bez interneta koji je postao osnovni vid komunikacije. Međutim, on u velikoj meri utiče na otuđenje ljudi, pa čak i u ljubavnim vezama.

Milena je bila u sedmom mesecu trudnoće kada je za ruke uzela svoje dvoje dece i napustila muža. Tri nedelje provela je kod roditelja pitajući se šta da radi pošto se njen brak sa Zoranom raspadao.

Šta im se desilo? Prevara? Problem s alkoholom? Ne. Internet.

“Zoran je dolazio kući kasno noću s posla, uzimao nešto da pojede, a zatim otvarao svoj laptop i odgovarao na poslovne mejlove. Zavaravala sam se da je sve u redu jer smo vreme provodili u istoj prostoriji, ali sam ubrzo shvatila da dok se dopisuje s kolegama, sa mnom ne progovori ni jednu reč.

Osećala sam se odbačenom. Pokušam da pokrenem neki razgovor, ali on me ignoriše. Jednostavno smo prestali da komuniciramo. Jedne večeri poslao mi je imejl namenjen koleginici koji je bio šaljiv i pomalo koketan.

Osetila sam mučninu. Rekao mi je da to nije ništa i ja sam mu verovala, ali sam shvatila da je s tom ženom intimniji nego sa mnom. Znam da to nekim ljudima ne bi bio problem, ali je meni taj mejl bio pokazatelj koliko smo se udaljili.

Nisam znala više ni ko je on, ni šta ja radim u tom braku i rešila sam da ga napustim”, otkriva Milena.

Njena priča je tipičan primer na koji način moderna tehnologija narušava veze. Možda nam pomaže da budemo u kontaktu sa celim svetom, ali nas otuđuje od naših najbližih.

Jedna nedavna studija pokazala je da 15 odsto žena čiji su muževi zavisni od svog smartfona ili video igara smatra da njihov partner gedžete voli više od njih samih.

Prema sajtu Divorce Online, Fejsbuk je jedan od pet glavnih uzročnika razvoda, da mobilni telefon jedan od osam razloga. To i ne čudi ako imamo u vidu da svi ljudi sve češće slobodno vreme koriste za računarom, a ne sa osobom koju vole.

Istraživanja pokazuju da oko polovinu vremena u budnom stanju provodimo na internetu, razgovarajući telefonom ili gledajući TV. Oko 80 minuta dnevno utrošimo na SMS poruke, komunicirajući preko društvenih mreža ili imejlom.

Psihoterapeut i ekspert za veze Pola Hol kaže da tehnologija ne mora da utiče na veze samo putem onlajn afera.

“Ljudi osećaju da moraju konstantno biti u kontaktu sa spoljnim svetom, što narušava kvalitet odnosa koji imamo s partnerima”, smatra ona.

Osim što je izuzetno primamljiv, virtuelni svet stvara veliku zavisnost. Neki ljudi moraju da posete Fejsbuk onoliko puta koliko neki pušači posežu za cigaretom.

Odlaze toliko daleko da im je potrebna stručna pomoć za odvikavanje.

Zapravo digitalni uređaji mogu stvoriti takvu zavisnost da se ljudi bude tokom noći kako bi proverili imejl ili dešavanja na fejsbuku.

U jednom istraživanju na Northempton Univerzitetu, koje je uključilo 360 ljudi, 30 odsto ispitanika bilo je zavisno o nekom obliku tehnologije što je narušavalo njihove veze u stvarnom svetu.

Druga studija sprovedena u Tel Avivu zaključila je da internet zavisnost može stati rame uz rame sa kockanjem, zavisnošću od seksa i kleptomanijom.

Ispitanici su se osećali veoma uznemireno kada su ih udaljavali od njihovih gedžeta.

Šta je rešenje?

Ukoliko mislite da vi ili neko vama blizak pati od zavisnosti od interneta, najbolje bi bilo da se obratite stručnjacima za odvikavanje. Bez pomoći psihologa, osoba se teško može izboriti sama sa ovim problemom, jer iza njega obično stoji dublja nesigurnost ili čak depresija.

Milena i Zoran sada se trude da reše njegov problem zavisnosti. Znaju da je on patio od depresije, ali to ni sam nije uviđao jer nije imao hrabrosti da porazgovara oči u oči sa svojom partnerkom. Kombinacija stresnog posla i ranog ulaska u brak učinila je da se oseća pod stalnim pritiskom.

“Gotovo da sam izgubila porodicu zbog nečeg što je potpuno nerealno. Ne želim da mi se to ikada više desi”, iskrena je Milena.
(B92)
Share on Google Plus

Astro sajt: Info

INFOrmacije i saveti za ljude otvorenog duha.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 коментара:

Постави коментар