Tajno prenošenje moštiju vladike Nikolaja Velimirovića

Malo je poznato da su mošti Nikolaja Velimirovića pre dvadeset godina morale biti tajno prenete iz Amerike u Srbiju, kao i njegova dela koja su štampana u inostranstvu.

Proglašenjem vladike Nikolaja Velimirovića za sveca Srpske pravoslavne crkve 23. maja 2003. godine konačno je stavljena tačka na nepravdu koju je jednom od najumnijih Srba dvadesetog veka nanela sopstvena država. Njegova dela, kojima se decenijama divio Zapadni svet, postala su dostupna i kod nas. Malo je, međutim, poznato da su mošti Nikolaja Velimirovića pre dvadeset godina morale biti tajno prenete iz Amerike u Srbiju, kao i njegova dela koja su štampana u inostranstvu.

- Kult vladike Nikolaja je na Zapadu bio, a i sada je, veoma jak. Nažalost, kod nas je u to vreme društvo bilo ateističko, vladika Nikolaj je bio državni neprijatelj, i o njemu se jako malo znalo - počinje priču za “Blic” vladika šabački Lavrentije, jedan od najvećih poznavalaca i poštovalaca dela vladike Nikolaja, koji je u Sokogradu kod Ljubovije izgradio manastir posvećen Nikolaju Velimiroviću. Decenijama je u inostranstvu štampao dela vladike Nikolaja i aktivno učestvovao u tajnom prenosu njegovih moštiju iz Amerike, o čemu se gotovo ništa u javnosti ne zna.

- Stalno sam razmišljao kako da mošti Nikolajeve prebacimo u zemlju, i to nisam ni krio. I u tadašnjoj vlasti je bilo ljudi koji su znali veličinu vladike Nikolaja, i pre dvadeset godina, kada je kominizam počeo da popušta, zovnu me tadašnja dva visoka funkcionera i kažu mi: “Vladiko, gledajte da se nekako posmrtni ostaci Nikolaja prebace u otadžbinu, ali nemojte reći da smo vam mi rekli”. Posavetuju me da se obratim Saveznoj skupštini, i ja tako i uradim. Odem u odeljenje za prenos posmrtnih ostataka - priča vladika Lavrentije.

Kaže da se i sam iznenadio kada je od jedne službenice saznao da za prenos moštiju Nikolaja i kralja Petra II treba posebna skupštinska odluka.
Opširnije u "Blicu"
Share on Google Plus

Astro sajt: Info

INFOrmacije i saveti za ljude otvorenog duha.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 коментара:

Постави коментар